Klantverhalen

Als salarisverwerker is het noodzakelijk dat de kennis over salarissen up-to-date blijft. Vooral als het om specifieke kennis gaat. Na uitdiensttreding van de salarisadministrateur van Activa Administratiekantoor, heeft eigenaar Edwin Hokke zelf een aantal maanden de salarissen van zijn cliënten verwerkt. ‘Ik merkte dat mijn specifieke kennis was verouderd en ik heb daarom de keuze gemaakt om de salarisadministratie uit te besteden.’ Maar waar zoek je en hoe kies je de beste partner om mee samen te werken? Voordat Edwin zelf op zoek ging naar een partner, kwam er een mailing binnen van Het Loonloket.nl en die sprak hem gelijk aan. ‘Na een prettig gesprek, heb ik besloten om met Het Loonloket.nl samen te werken’, vertelt Edwin.

Een overstap naar een ander salarispakket en een samenwerking aangaan met een ander kantoor is een ingrijpende beslissing voor een kantoor en voor zijn cliënten. Beide partijen hebben verwachtingen en het is afwachten of deze verwachtingen gerealiseerd kunnen worden. ‘In het begin was het zeker wennen, maar Het Loonloket.nl is zeer flexibel en denkt continu mee in oplossingen’, aldus Edwin. Daarnaast hebben de klanten ook geen problemen met deze overstap. Edwin was gewend om de vragen van zijn klanten direct te beantwoorden en is nog steeds het aanspreekpunt. ‘Ik had verwacht dat deze extra schakel problemen zou geven bij mijn klanten, maar dat is absoluut niet zo, omdat de respons nu ook snel is. Er worden vanuit Het Loonloket.nl steeds ideeën aangedragen om de verwerking te verbeteren. De salarissoftware, Loket.nl, werkt voor mijn klanten en mij prima’, vertelt Edwin.

Edwin is enthousiast over de samenwerking en wil in de toekomst zeker blijven samenwerken met Het Loonloket.nl. ‘De samenwerking is heel goed en wij zijn inmiddels goed op elkaar ingespeeld. Na deze ervaring van uitbesteden, gaat ons kantoor niet meer terug naar zelf verlonen. Het scheelt heel veel tijd en ik kan nu meer terugvallen op specifieke kennis. Met deze manier van werken is er een prima verdienmodel mogelijk’, aldus Edwin.

Al jarenlang verzorgt onze interne administrateur zelf de salarisadministratie. Wij werden ons echter steeds meer bewust van het feit dat we daarmee afhankelijk waren van de aanwezigheid van één persoon. Daarnaast misten we een goed loket om onze vragen te stellen. Leveranciers van salarissoftware zijn meestal minder goed op de hoogte van het arbeidsrecht en van praktische vragen rondom de salarisverwerking. In 2012 zijn we op zoek gegaan naar nieuwe software en zijn toen in contact gekomen met Het Loonloket. Het Loonloket biedt ons de optie om volledig zelfstandig de lonen te blijven verwerken, maar is tegelijkertijd onze vraagbaak, die snel en efficiënt met concrete antwoorden reageert op onze vragen. Het Loonloket dient tevens als back-up voor het geval dat onze administrateur door omstandigheden (zoals bijv. ziekte) tijdelijk de lonen niet kan verwerken. Daarnaast biedt Het Loonloket een modern salarispakket vol praktische mogelijkheden. Dit biedt ons dé kans om personeelszaken goed vast te leggen in het HRM-dossier, onbeperkt proefberekeningen te maken en als belangrijkste biedt Het Loonloket uiteraard een juiste verwerking van de salarissen. Wij hoeven ons dus geen zorgen meer te maken over onze salarisverwerking en dat geeft een bijzonder veilig gevoel voor iedereen binnen onze organisatie.

Bij ons heerst de overtuiging dat we jaren eerder de overstap hadden moeten maken naar Het Loonloket!